شرایط لازم برای راه اندازی فست فود

شرایط راه اندازی فست فود چیست ؟

هر چند که امروزه با تنوع بسیار زیاد فست فود در سطح شهر و کشور روبرو هستیم، اما ایجاد تمایز و تشخیص اینکه کدام یک از آنها از کیفیت بالاتری برخوردارند کار سختی محسوب نمی شود. به طور کلی کیفیت غذا را چندین عامل تعیین می کنند که از جمله مهمترین آن از نظر آشپزها، مواد اولیه و تجهیزات فست فود هستند. هر چند که تجهیزات فست فود را به مانند سایر تجهیزات آشپزخانه صنعتی تشبیه می کنند اما اصلی ترین تفاوت آن را میتوان به تمرکز فست فودها بر غذاهای سرخ کردنی نسبت داد.

این تجهیزات عبارتند از: خردکن سیب زمینی با سرعت بالا، پوست کن های سیب زمینی، سرخ کن سیب زمینی صنعتی، تاپینگ ساندویچ و تاپینگ پیتزا، تجهیزات پخت برگر از جمله اجاق گریل روغنی و گریل زغالی، چرخ گوشت صنعتی، دستگاه مرغ بریان یا همان جوجه گردان ، دیسپلی و شوت سیب زمینی و همبرگر، فر پیتزا ، فر ساندویچ و فر فلافل ، کالباس بر.

نکته اینجاست که وسایل بسیار زیادی در تجهیزات فست فود وجود دارد که علاوه بر کارآمد بودن باید به دقت انتخاب شوند. زیرا چربی زیاد، کمی سوختگی در گوشه ای از غذا و کمی مزه ناخوشایند میتواند مشتریان را ناراضی و تصویر بدی از شما در ذهن آنها به وجود آورد. گروه صنعتی جی دایک از جمله معروف ترین برند فعال در زمینه تولید تجهیزات آشپزخانه صنعتی و تجهیزات فست فود است که توانسته نظر بسیاری از صاحبان کسب و کار را به سمت خود جلب کند

به گونه ای که افراد وقتی فکر راه اندازی فست فود در ذهنشان نقش می بندد اولین جایی که برای تهیه تجهیزات خود می روند، گروه صنعتی جی دایک است. اما سوال اینجاست که برای راه اندازی فست فود به چه مواردی باید توجه شود؟

 

شرایط راه اندازی فست فود

به طور کلی زمانی که صحبت از غذا خوردن در خارج از خانه به میان می آید منظور می تواند رستوران، فست فود، ساندویچ فروشی، کافه تریا، کافی شاپ و یا انواع دیگر غذاخوری ها باشد که غذای آماده را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. اما همانطور که گفته شد امروزه بسیاری از افراد به سراغ راه اندازی فست فود رفته‌اند و همین مسئله باعث شده تا ما شاهد تعداد زیادی از این نوع غذاخوری در سطح شهر باشیم. اما سوالی که ذهن بسیاری از افراد را در این راستا به خود مشغول می‌کند این است که تجهیزات آشپزخانه صنعتی برای راه اندازی فست فود کدام‌ها هستند؟ آیا این تجهیزات به راحتی قابل تهیه هستند؟

به طور کلی برای راه اندازی فست فود نیاز است که مراحل زیر طی شود:

 مشخص کردن نوع غذا :

 قبل از اینکه به سراغ راه اندازی فست فود بروید باید این مسئله را مشخص کنید که چه نوع غذایی را میخواهید برای مشتریان خود سرو کنید. وقتی صحبت از فست فود می شود اغلب فکر همبرگر و یا ساندویچ های سرد و ساندویچ گرم در ذهن افراد خطور می کند در صورتی که هر کدام از آنها میتواند فست فودی جدا را به خود اختصاص دهند .

مکان :

موقعیت مکانی که فست فود مورد نظر شما باید در آن قرار داشته باشد را مد نظر قرار دهید. معمولا توصیه می شود که به سراغ مکان های پرتعدد، فروشگاه ها و البته دانشگاه ها بروید 

تهیه سرمایه جهت خرید تجهیزات فست فود :

اینکه برای راه اندازی فست فود خود تا چه اندازه توانسته اید سرمایه جذب کنید در راه اندازی و یا شکست آن تاثیر خواهد داشت. بهترین کار این است که به سراغ روش هایی بروید که تمایزی میان شما و سایر فست فودها ایجاد کند و به همین واسطه سودآوری را برای شما به همراه داشته باشد

خرید تجهیزات لازم و ضروری فست فود :

 یکی از مهمترین قسمت راه اندازی فست فود، تهیه تجهیزات آشپزخانه صنعتی یا همان تجهیزات فست فود است. این تجهیزات که اغلب شامل  اجاق گاز گریل صنعتی، فر پیتزا و فر ساندویچ و فلافل، سرخ کن سیب زمینی و البته یخچال نوشابه و میز کار استیل و قفسه استیل و صندوق استیل دریافت پول و خمیر گیر پیتزا و خمیر پهن کن پیتزا و کالباس بر و هود صنعتی استیل بوده، به راحتی از طریق سایت ابتکار استیل در بالاترین کیفیت و با به صرفه ترین قیمت ها، قابل تهیه است

استخدام و آموزش کارکنان :

 اغلب گفته می شود که برای راه اندازی فست فود به سراغ استخدام کارمندانی باتجربه بروید. اما این روزها بسیاری از رستوران ها و البته فست فودها با استخدام افراد مبتدی و آموزش آنها، شرایطی را فراهم می آورد تا افراد در کمترین زمان ممکن نسبت به قوانین و تمامی موارد مرتبط با فست فود آگاهی پیدا کنند..

تبلیغات فست فود:

 یکی از مهمترین بخش های راه اندازی فست فود به تبلیغات برمیگردد. در واقع تا زمانی که به تبلیغ نپردازید مطمئنا هیچ فردی به سراغ فست فود شما نخواهد آمد و همین امر موجب ناشناخته ماندن شما خواهد شد. از همین رو توصیه می شود که برای تبلیغات به سراغ شرکت های معتبر در این زمینه بروید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای