۷۰ درصد تالارها هنوز فعال نشده‌اند/ تداوم فعالیت در ایام عید

در مورد وضعیت تالارها در ایام عید، اظهار داشت: اخیراً اخبار کذبی مبنی بر دستور وزیر کشور برای تعطیلی تالارها در ایام عید در فضای مجازی منتشر شده که صحت ندارد؛ در ایام عید همچون روزهای قبل، تالارهای پذیرایی فعال هستند و دستور یا بخشنامه‌ای برای تعطیلی آنها ابلاغ نشده است.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی افزود: در تالارها برای هر مراسم حداکثر ۷۰ نفر باید حضور یابند و این تعداد افراد در یک سالن ۴۰۰ نفره، «اجتماع» محسوب نمی‌شود که دولت بخواهد اقدام به تعطیلی تالارها کند.

ابراهیمی نیا گفت: در رستوران‌ها ممکن است جمعیت زیادی حاضر شوند اما در تالارها تقریباً یک چهارم جمعیت یعنی حداکثر ۶۰ تا ۷۰ نفر حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه ما برای رعایت پروتکل‌ها امکانات لازم را داریم، تاکید کرد: در کنار کاهش پذیرش میهمان، واحدها همه دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از لوازم یک بار مصرف مانند قند، شکر، نمک، فلفل و استفاده از ماسک و دستکش برای همه کارکنان را رعایت می‌کنند. همچنین همه تالارهای پذیرایی موظف به ضدعفونی کردن واحدهایشان قبل و بعد از مراسم هستند.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی ادامه داد: البته در حال حاضر نیز مردم استقبال چندانی از تالارها نمی‌کنند و از آن طرف با توجه به تعطیلی یک ساله، نزدیک به ۷۰ درصد تالارها هنوز فعال نشده اند و درگیر مسائل مالی، مالک-مستاجر و … هستند.

گفتنی است؛ پذیرایی سلف سرویس به دلیل لمس آن از سوی افراد مختلف و بالا بردن ریسک ابتلاء به بیماری در تالارها ممنوع اعلام شده است و فعالیت تالارهای پذیرایی از سوی سازمان‌های ناظر از جمله وزارت بهداشت، اتاق اصناف و نمایندگان اتحادیه مورد نظارت قرار می‌گیرد.