انواع دکوراسیون رستوران
زیباترین و پرطرفدارترین انواع دکوراسیون رستوران

مشاهده استایل و سبک دکوراسیون در نگاه اول بخشی از راز و رمز آن محیط را فاش می‌کند. در واقع افراد هنگام ورود به یک مکان جدید هیچ آشنایی و اطلاعاتی نسبت‌ به آن ندارند. آنها فقط می‌توانند با مشاهده المان‌های مورد استفاده در این مکان به توصیف و تجزیه‌ و تحلیل در مورد آن بپردازند . این مسئله برای انواع دکوراسیون رستوران نیز صادق است. در حال‌ حاضر شرکت‌‌های معماری فراوانی در این‌ راستا به‌ طور حرفه‌ای کار می‌کنند. چون به واسطه پیشرفت علم و تکنولوژی و باز شدن دیده افراد، سطح توقعات به‌ شدت بالا رفته و افراد خواهان وسایل و استایل‌های مدرن و نوین با تمام امکانات هستند.

در حال‌ حاضر خلاقیت ذهن طراحان و معماران سبک‌‌های بسیار متنوع و متفاوتی را ایجاد کرده که از این طریق تمامی افراد با سلایق و علایق گوناگون می‌توانند. با در نظر گرفتن شرایط خود از انواع دکوراسیون رستوران، بهترین و مناسب‌ترین را برای رستوران خود گزینش کنند. هر یک از سبک‌‌های طراحی‌ شده نمادی داشته و بیانگر یک سری خصوصیات و ویژگی‌‌های منحصر به‌ فرد هستند که حس و حال‌های متفاوتی را در افراد القا می‌کنند . برای آشنایی هر چه بیشتر شما در این مقاله به بررسی نکات لازم در رابطه با دیزاین رستوران پرداخته و انواع دکوراسیون رستوران را در سبک‌‌های مختلف به شما معرفی می‌کنیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

معرفی انواع دکوراسیون رستوران

افرادی که به رستوران‌‌های مختلف رفته اند، حتماً آشنایی جزئی نسبت‌ به انواع دکوراسیون رستوران دارند. این دکوراسیون یا همان سبک طراحی مورد نظر بر حسب سلیقه صاحب رستوران و مطابق با خدمات و منوی غذایی در نظر گرفته شده است . تمامی افراد برای‌ اینکه بتوانند یک دیزاین و دکوراسیون بسیار مجذوب کننده برای کافی‌ شاپ و رستوران خود داشته باشند، باید با افرادی که در این زمینه مهارت دارند، مشورت کنند . چون این اشخاص با در نظر گرفتن متراژ، شرایط، موقعیت و دیگر المان‌های مربوطه می‌توانند بهترین و مناسب‌‌ترین سبک را برای رستوران فرد متقاضی انتخاب کنند. در این بخش از محتوا به معرفی انواع دکوراسیون رستوران با خصوصیات و کاربردهای مربوط به آن‌ها می‌پردازیم.

طراحی انواع دکوراسیون رستوران

دکوراسیون به سبک‌‌ مدرن

از جمله سبک‌‌های که بهره‌ گیری از آن در مکان‌‌های مختلف کاربرد و زیبایی منحصربه‌فردی دارد، سبک مدرن است. در این سبک سادگی و فضایی بجز به‌ دور از تجملات سبب جلب توجه و نظر خیلی از افراد می‌شود. در حال‌ حاضر رایج‌‌ترین نوع سبک دکوراسیون همین سبک مدرن بوده که می‌تواند با وسایل و مکان‌‌های مختلفی هماهنگ شود. از مهم‌ترین خصوصیات این سبک می‌توان به عامه‌ پسند بودن آن و سادگی مجذوب کنند اشاره کرد. در این سبک از دیوارپوش‌های بسیار ساده و و وسایل و ظروف بدون زرق‌وبرق در کنار میز و صندلی‌های مدرن استفاده می‌شود.

سبک سنتی از انواع دکوراسیون

یکی از اصلی‌‌ترین و قدیمی‌‌ترین سبک‌‌های دکوراسیون که فرهنگ و تمدن یک کشور را به تصویر می‌کشد، سبک دکوراسیون سنتی است. از این نوع دکوراسیون در مکان‌های مختلف همانند خانه‌، کافی شاپ، رستوران و دیگر مجموعه‌‌ها استفاده می‌شود. افراد برحسب ماهیت وجود خود با این سبک به‌ خوبی ارتباط برقرار کرده و مطلوب آن‌‌ها خواهند بود. در این سبک در انواع دکوراسیون رستوران وجود فرش‌های ایرانی قدیمی، دیوارهای آجری و ظروف سنتی به‌ وضوح به چشم میخورد. همچنین از نیمکت‌های سنتی قدیمی برای کامل شدن و مجذوب‌ کننده شدن فضا بهره می‌برند. با استفاده از گل و گلدان‌های بسیار زیبا و آب‌ نماهای مختلف در رستوران‌های سنتی، اعتبار این رستوران‌‌ها تا چندین برابر افزایش می‌یابد. همچنین فضای بسیار منحصر به‌ فردی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

سبک کلاسیک

اگر بخواهیم به زبان ساده سبک کلاسیک را معرفی کنیم. باید بگوییم: تلفیقی از سبک سنتی و مدرن با شکل‌ و شمایل رسمی‌تر که این سبک برای رستوران‌‌هایی به‌ کار گرفته می‌شود که ترکیبی از غذاهای فرنگی و ایرانی را ارائه می‌دهند . از مهم‌ترین المان‌های کاربردی در این سبک می‌توان به بهره‌گیری از میز و صندلی رستورانی منبت‌کاری‌شده با بدنه چوبی اشاره کرد. برای سرو غذا در این سبک از رستوران‌ها از ظروف لوکس و سنگی استفاده می‌شود. در نتیجه این باعث خاص شدن و مجزا شدن این سبک از دیگر سبک‌های رستورانی می‌شود.

سخن پایانی

همان طور که ملاحظه کردید در این مقاله سبک‌های مختلف از انواع دکوراسیون رستوران را به چالش کشیدیم. همچنین چند نمونه از این سبک را با بیان خصوصیات برای شما عزیزان مطرح کردیم. برای انتخاب بهترین سبک بیش از هر اقدامی می‌توانید با مشاورین شرکت‌های معماری مشورت کنید. در نهایت با در نظر گرفتن تمامی شرایط و جوانب یک سبک مناسب برای رستوران خود انتخاب کنید. همچنین جهت خرید تجهیزات رستوران می توانید از قسمت فروشگاه سایت ما بازدید کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای