انواع فر صنعتی
انواع فر صنعتی و معرفی بهترین فرهای صنعتی

کیک و کلوچه‌های خوشمزه و خوب را نمی‌توان بدون فر حرفه ای پخت علاقه مندان و متخصصان قنادی به خوبی می‌دانند که تجهیزات مناسب نانوایی و شیرینی پزی چقدر بر کیفیت محصول نهایی تأثیر می‌گذارد. این زمانی اهمیت پیدا می‌کند که قصد دارید در مقیاس صنعتی کار کنید. در این صورت به یک فر صنعتی با تجهیزات غرفه و بوفه نیاز خواهید داشت. همچنین فرهای پخت و پز اغلب در دو نوع موجود هستند. در ادامه این مقاله به بررسی انواع فر صنعتی می پردازیم همراه ما باشید.

انواع فرهای صنعتی

همانطور که می‌دانید در بین تجهیزات صنایع غذایی مدل‌های مختلفی از فرهای صنعتی وجود دارد. برخی از آن‌ها برای پخت نان مناسب هستند مانند دستگاه نانوایی تونلی و دستگاه نانوایی چرخشی و برخی نیز به عنوان فرهای شیرینی پزی، دستگاه شیرینی پزی و فرهای شیرینی پزی خانگی شناخته می‌شوند.

فر صنعتی این امکان را به شما می‌دهد که انواع دسرها را در مقیاس بزرگ بپزید. همه این موارد و تنوع محصولات، انتخاب فر مناسب را با مشکل مواجه می‌کند. در این مقاله سعی کرده ایم نکاتی را بیان کنیم که رعایت آنها در انتخاب یا خرید تجهیزات رستوران برای شما مفید خواهد بود و شما را در تصمیم گیری یاری می‌رساند.

برای مشاوره رایگان تخصصی انواع فر صنعتی هم اکنون با کارشناسان ما تماس بگیرید.

فر صنعتی پخت

این نوع فر صنعتی یکی از بهترین و محبوب‌ترین گزینه‌ها برای پخت انواع کیک و دسر در صنایع غذایی می‌باشد همانطور که از نام فر پخت مشخص است. عملکرد آن چرخشی است. یعنی موادی که داخل این قیطان‌ها می‌گذارید ثابت نیستند و در جهت خاصی می‌چرخند. با این کار کیک یا شیرینی مورد نظر شما به خوبی پخته می‌شود. سطح آن به سرعت خشک نمی‌شود و نمی‌سوزد انواع فرهای شیرینی پزی به طور کلی کیک‌ها و شیرینی‌های مورد نظر را با حرارت غیر مستقیم طبخ می‌کنند. این یکی از مزایای استفاده از انواع فر صنعتی است دستگاه نان پز و کیک ساز دو نوع فر پخت هستند.

فر صنعتی قنادی

فر قنادی عنوانی است که به انواع فر صنعتی اطلاق می‌شود اما فرهای پخت به طور کلی به مدل‌های مختلفی از فرهای چند طبقه گفته می‌شود، زیرا فرهای چند طبقه بستری برای پخت انواع کیک، بیسکویت و شیرینی هستند پخت کیک با حرارت غیر مستقیم در فر لایه ای نیز امتحان می‌شود در این نوع فر پخت چند طبقه وجود دارد که در هر طبقه یک سینی گذاشته و مواد اولیه بیسکویت و شیرینی را روی سینی‌ها گذاشته و برای پخت آماده می‌کنند فر پخت لوکس نوعی فر است.

مهم‌ترین انواع فرهای صنعتی

همانطور که در قسمت قبل از مقاله اشاره شد، انواع فر صنعتی یکی از تجهیزات و ملزومات اصلی آشپزخانه‌های صنعتی است که سرآشپزها می‌توانند از آن برای طبخ خوشمزه‌ترین غذاهای فرنگی و ایرانی استفاده کنند در لیست انواع فرهای صنعتی می‌توانید فرهای زیرین را بررسی کنید.

انواع فر صنعتی برای رستوران

فرهای فوق مجهز به سینی هستند که می‌توانید داخل سینی فر قرار دهید. مواد مورد نظر خود را داخل سینی بریزید لازم به ذکر است که فرها برای عایق حرارتی و جلوگیری از اتلاف انرژی طراحی شده‌اند. این فرها از چند لایه تشکیل شده اند که می‌توانید همزمان چندین غذای لذیذ را در آنها بپزید. با فر تاشو می‌توانید غذای گفته شده را در سریع‌ترین زمان ممکن آماده کنید.

فرهای دیزی پز

یکی از پرفروش‌ترین انواع فر صنعتی، فرهای دیزی پز می‌باشد که دارای مدل‌های متنوعی می‌باشد. فرهای ذکر شده برای پخت آبگوشت ته نشین شده در کمترین زمان ممکن طراحی شده اند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید و راه اندازی اجاق گاز دیزی پز اطلاعات کاملی از مشخصات فنی دستگاه مذکور به دست آورید. شما می‌توانید فر ذکر شده را از فروشگاه ما خریداری کرده و صاحب یکی از با کیفیت‌ترین فرهای صنعتی شوید بارزترین ویژگی‌های فر دیزی عبارتند از:

  • بدنه فولادی بادوام
  • سیستم گرمایش شعله فر سرامیک
  • امکان قرار دادن چند ظرف در یک ردیف
  • گارانتی بگیرید
  • ابعاد مختلفی دارد

فرهای پخت برنج

در لیست انواع فر صنعتی می‌توان به اجاق‌های ریلی مناسب برای پخت برنج اشاره کرد که کارایی بالایی دارند که باعث شده بسیاری از آشپزها از فرهای ریلی مذکور استفاده کنند. با نصب فر گفته شده می‌توانید کیک‌های خوشمزه ای بپزید و سرو کنید. رستوران‌هایی که کباب با کتی سرو می‌کنند می‌توانند خرید و استفاده از فرهای ریلی مناسب برای پخت برنج را در اولویت قرار دهند. همچنین با این تابه می‌توانید در مدت زمان کوتاهی برای صد نفر برنج بپزید.

پلوپزها از بهترین انواع فر صنعتی هستند که در رستوران‌ها و تالارها کاربرد فراوانی دارند. اگر قصد خرید یکی از بهترین فرهای صنعتی را برای آشپزخانه صنعتی خود دارید، می‌توانید فر پلوپز را در اولویت سفارش خود قرار دهید. این فرها برای پذیرایی‌های بزرگ مناسب هستند. قیمت مناسبی دارند پلوپز از استیل 304 ساخته شده است و مقاومت بالایی در برابر حرارت نشان می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت دیگ 10 من می‌تواند با کارشناسان مجموعه ما تماس حاصل نماید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای