ظروف پخت غذا
بهترین ظروف برای پخت غذا کدامند ؟

بهترین ظروف برای پخت غذا کدامند ؟

یکی از مهمترین مسائل برای پخت غذا این است که از بهترین ظروف برای پخت غذا استفاده کنیم تا باعث انواع بیماری ها در بدن ما نشوند . از قدیم ظروف مختلفی مانند سفال ، مس ، روی ، چدن و غیره وجود داشته است ولی کدامیک از این ظروف سلامت هستند که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی بهترین  ظروف برای پخت غذا کدامند می پردازیم.

ظروف مسی

در مورد بهترین ظروف برای پخت غذا کدامند می توان گفت که ظروف مسی از گرانترین ظروف برای پخت و پز هستند چون مس در برابر حرارت از خود واکنش نشان می دهد و پخت غذا را آسان و یکنواخت می کند. البته اگر غذاهای اسیدی یا قلیایی در آن پخته شود غذا مزه بدی می گیرد . این ظروف در اجاق گاز ، فر ، خوراک پز ایمن هستند و برای آب جوش ، بخارپز کردن ، تفت دادن کاربرد بسیاری دارند . این ظروف بعد از مدتی سیاه می شوند و احتیاج به سفیدکاری دارند.

ظروف چدنی

در مورد بهترین ظروف برای پخت غذا کدامند باید گفت که ظروف چدنی از با دوام ترین ظروف در برابر حرارت هستند و در همه جا مانند اجاق گاز ، فر ، جوجه گردان ، کباب پز ، آتش مستقیم می توان از آن استفاده کرد. این ظروف برای برشته کردن ، سرخ کردن ، تنوری کردن ، تفت دادن غذاها مناسب هستند . ظروف چدنی با دوام و ارزان هستند ولی وزن آن سنگین و شستن آنها سخت است.

ظروف آلومینیوم

این نوع ظروف هم در منازل بسیار استفاده می شود و برای پختن ماهی ، تخم مرغ ، پختن مواد غذایی با درجه حرارت بالا ، تفت دادن بسیار مناسب است و در روی اجاق گاز یا فر می توان از آن استفاده کرد . این ظروف در برابر خراش مقاوم هستند ولی بر روی اجاق های القایی نمی توان از آنها برای پخت شیرینی استفاده کرد که به همین منظور برای خرید انواع ظروف شما می توانید با کارشناسان شرکت تجهیزات صنعتی آشپزخانه جی دایک به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید و مشاوره بگیرید.

ظروف شیشه ای یا پیرکس

در مورد بهترین ظروف برای پخت غذا کدامند می توان به ظروف شیشه ای یا پیرکس هم اشاره کرد که این ظروف برای پختن گوشت ، کیک ، پودینگ ، کلوچه و غیره بسیار مناسب است و با مواد غذایی واکنش نشان نمی دهد . قیمت آن بسیار مقرون به صرفه است و بسیاری از افراد از این ظروف استفاده می کنند.

ظروف نچسب یا تفلون

این ظروف برای پختن انواع غذاها مناسب نیست ولی از مزایای این ظروف این است که با کمترین میزان روغن می توانید از این ظروف برای پخت و پز استفاده کنید . تابه های نچسب به نوعی فلز هستند که تنها یک لایه مواد نچسب بر روی آنها قرار گرفته است . این ظروف نچسب برای پختن انواع ماهی ، تخم مرغ ، کرپ ها و غیره استفاده می شود . البته این ظروف در برابر حرارت بالا خراب می شوند و از وسایل نوک تیز نباید در این ظروف استفاده کرد چون باعث خراب شدن یا خراش بر روی این ظروف می شود.

ظروف سرامیکی

در مورد بهترین ظروف برای پخت غذا کدامند باید گفت که ظروف سرامیکی هم مانند دیگر ظروف دارای اشکال و اندازه های مختلفی می باشد و برای گرم کردن غذا با حرارت ملایم کاربرد دارد . از این ظروف برای درست کردن لازانیا ، کاستارد ، گوشت ، کلوچه و گراتن مناسب می باشد . از مزایای این ظروف این است که با مواد غذایی واکنش نشان نمی دهد و برای غذاهای اسیدی که گوجه فرنگی دارد بسیار کاربردی است و حرارت را به آرامی به مواد غذایی منتقل می کند و به نوعی یک آرام پز است و از سوختن غذا جلوگیری می کند.

ظروف سیلیکون

این ظروف هم برای پخت غذا بسیار مناسب هستند و دارای انواع مختلفی مانند تابه ها ، قالب های مافین هستند و برای پخت انواع کیک ، نان ، مافین ها مناسب هستند . این ظروف به علت داشتن سیلیکون به غذاها نمی چسبند و به راحتی مواد غذایی پخته شده در آن از قالب جدا می شود که به همین منظور برای خرید انواع ظروف آشپزخانه شما می توانید به سایت شرکت تجهیزات صنعتی آشپزخانه جی دایک مراجعه و نحوه خرید این محصولات را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

بهترین ظروف برای پخت غذا کدامند را بررسی کردیم که استفاده از ظروف سالم و بهداشتی باعث سلامت بدن و جسم ما می شود و بهترین غذاها را می توان در آن درست کرد که به همین منظور شما می توانید با شرکت تجهیزات صنعتی آشپزخانه جی دایک ارتباط و از نحوه سفارش این محصولات اطلاع حاصل کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای