تجهیزات رستوران سنتی
لیست کامل تجهیزات رستوران سنتی برای راه اندازی رستوران سنتی

محبوبیت غذا‌های بومی محلی یا سنتی از همان ابتدا نیز در میان مردم بسیار زیاد بود. امروزه نیز با ورود غذاهای فرنگی و بسیار متنوع حتی ذره‌ای از محبوبیت غذاهای سنتی کم نشده است. در پی این محبوبیت خیلی از افراد سرمایه خود را صرف راه‌اندازی رستوران‌‌های سنتی می‌کنند و به این منظور باید تجهیزات رستوران سنتی را به‌ صورت کاملاً استاندارد و باکیفیت خریداری نمایند تا بتوانند یک رستوران را با تمام شرایط مورد قبول راه‌اندازی کنند. اگر بخواهیم این رستوران را با سایر رستوران‌ها مقایسه کنیم باید بگوییم دکوراسیون، خدمات و منوی مربوط به این رستوران کاملاً متفاوت بوده و تمام متریال‌های موجود باید با سبک رستوران مربوطه هماهنگی داشته باشد.

به‌ عنوان مثال اگر دکوراسیون ما به‌ طور کامل سنتی است، نباید از ظروف مدرن و کلاسیک استفاده کنیم. بلکه بهره‌ گیری از ظروف و وسایل سنتی محبوبیت و زیبایی آن رستوران را چند برابر می‌کند. در نتیجه همین هماهنگی میان اجزا و عناصر سبب جذب مشتری از نقاط مختلف می‌شود. افرادی که به‌ تنهایی یا به‌ صورت شراکت قصد راه‌ اندازی رستوران سنتی با تمام امکانات و تجهیزات مناسب را دارند، باید بدانند که تجهیزات رستوران سنتی مقداری متفاوت بوده و باید کیفیت مطلوبی داشته باشد. برای خریداری این تجهیزات بدون شک پیشنهاد ما به این افراد، برند معتبر، نامی و پر فروش جی دایک است.

این برند با ارائه بهترین تجهیزات توانسته نظر مشتریان را جلب کرده و آن‌‌ها را راضی نگه‌ دارد. در ادامه این مقاله برای آشنایی هرچه بیشتر شما به‌طور گسترده‌‌تر به توضیحات تکمیلی در رابطه با تجهیزات رستوران سنتی می‌پردازیم.

نکات قابل اهمیت در رابطه با راه اندازی رستوران سنتی

گاهی مواقع برخی افراد بدون در نظر گرفتن شرایط و جوانب، درصدد این هستند که رستوران راه‌ اندازی کنند. بدون این‌ که حتی بدانند که تجهیزات رستوران سنتی شامل چه مواردی است و ارائه خدمات آن باید به چه نحوی باشد. همین عدم آگاهی مشکلاتی را به بار می‌آورد. درست است که امکان دارد کار آغاز شود، اما رفته‌ رفته آن رستوران نه‌ تنها پیشرفتی نداشته بلکه دچار افت و ضرر و زیان می‌شود.

لیست تجهیزات رستوران سنتی ایرانی

پس اولین نکته قابل اهمیت در راه‌اندازی انواع رستوران چه سنتی چه کلاسیک، این است که فرد اطلاعات و آگاهی لازم را کسب کرده و اهداف جزئی و کلی خود را برای راه‌اندازی رستوران موردنظر تعیین کرده باشد. در غیر این‌ صورت روند کار به‌ خوبی پیش نمی‌رود. بعد از کسب اطلاعات و تعیین هدف در اختیار داشتن یک مکان مناسب حرف اول را می‌زند. این مکان باید به‌ طور کاملاً مهندسی شده به سبک سنتی موردنظر آراسته شود.

۲ نمونه از تجهیزات رستوران سنتی

خریداری یا در اختیار داشتن وسایل و ابزار در هر کسب‌وکاری از ارکان مهم بوده و نبود آن‌‌ها راندمان و کیفیت کار را با سیر نزولی مواجه می‌کند. این مسئله بدون شک برای راه اندازی رستوران نیز صادق است. در نتیجه پس‌ از تعیین مکان برای رستوران و اخذ مجوزهای لازم باید، تجهیزات رستوران سنتی را از برندهای معتبر خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهند. در این قسمت تجهیزات اصلی و مهم برای رستوران سنتی را شرح می‌دهیم.

اجاق پلوپز

برای راحتی کار و با بالا رفتن سرعت تولید، انواع برنج، رب، مربا و چلو با استفاده از اجاق پلوپز تهیه می‌شود. ساختار این پلوپز ساده و کوره‌ای بوده و افراد می‌توانند آن را با ابعاد و اندازه‌های مختلف از فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبر خریداری کنند. اگر بخواهیم به بیان ساده به معرفی این وسیله بپردازیم، باید بگوییم این اجاق پایه‌های محکم و مقاومی داشته و مشعل بزرگی را شامل می‌شود. خیلی از افراد در مساجد هیئت‌ها و رستوران‌های قدیمی این دستگاه را مشاهده کرده اند.

دستگاه کباب پز

از دیگر تجهیزات رستوران سنتی که وجود آن کاربرد فراوانی دارد، دستگاه کباب‌ پز است. می‌دانید کباب از جمله غذاهای پرطرف‌دار و محبوب بوده که انواع آن در منوی رستوران‌های مختلف وجود دارد. این غذا از جمله غذاهای سنتی بوده و وجود آن در رستوران‌های سنتی اهمیت زیادی دارد. برای راحتی کار، این کباب‌ پز در دو نوع سالاماندری و کشویی طراحی‌ شده است. در دستگاه سالاماندری می‌توان ارتفاع را به‌ خوبی تنظیم کرد. در انواع کباب‌ پز ظرفیت ۲۰ سیخ کاملاً اثبات شده‌ است.

سخن پایانی

همان‌ طور که مشاهده کردید در این مقاله یک سری نکات در رابطه با تجهیزات رستوران سنتی بیان کردیم. همچنین برای آگاهی از قیمت دیگه ۱۰ من و آبسردکن صنعتی نیز می‌توانید به سایت جی دایک مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای