تجهیزات سرمایشی
نکات ضروری که هنگام خرید تجهیزات سرمایشی باید به آن ها توجه نمود !

با استفاده از دستگاه و سیستم سرمایشی شما می توانید از حرارت و گرمای تابستان در امان باشید و منزل خود را خنک و مطبوع کنید که امروزه استفاده از سیستم های تهویه مطبوع بسیار متداول شده است که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی نکات ضروری هنگام خرید تجهیزات سرمایشی می پردازیم.

 

نکات مهم در انتخاب و خرید تجهیزات سرمایشی

زمانی که قصد خرید یک وسیله ی سرمایشی را داریم برای اینکه بتوانیم محصولی با عملکرد عالی را خریداری نماییم هنگام خرید باید به چند نکته ی زیر توجه نماییم :

توجه به برچسب انرژی هنگام خرید تجهیزات سرمایشی :

یکی از مهمترین نکات ضروری هنگام خرید تجهیزات سرمایشی مشخصات برچسب انرژی بر روی سیستم می باشد که معمولا بر روی بدنه یا جعبه اکثر سیستم های سرمایشی درج شده است . این برچسب از ۷ حرف لاتین و یک طیف رنگی تشکیل شده است ‌که نشان دهنده میزان مصرف انرژی و بازدهی آن می باشد . رده انرژی A  کمترین میزان انرژی و بالاترین بازدهی را دارد . بنابراین دستگاهی را باید انتخاب کرد که گرید انرژی آن از A  نهایت B  باشد تا هم مصرف برق کاهش و هم در کاهش آلودگی محیط زیست موثر باشد.

 

خرید تجهیزات سرمایشی

اهمیت اینورتر :

یکی دیگر از نکات ضروری هنگام خرید تجهیزات سرمایشی اینورتر آن می باشد که در هر سیستم سرمایشی مانند کولر گازی یا اسپلیت وقتی دما به حد مطلوب می رسد فعالیت کمپرسور متوقف می شود و زمانی که دمای دستگاه دوباره تنظیم شود مجدد دستگاه به کار می افتد و از خاموش و روشن شدن های تکراری جلوگیری می شود و باعث کاهش میزان مصرف برق می شود . بعضی از تولید کنندگان سیستم های سرمایشی کیت اینورتر را بر روی دستگاه نصب می کنند تا باعث افزایش طول عمر دستگاه و کاهش ۶۰ درصدی مصرف برق شود پس اهمیت اینورتر در انتخاب دستگاه بسیار مهم است.

BTU  مناسب :

در بررسی نکات مهم در انتخاب یک سیستم سرمایشی خوب آشنایی با میزان ظرفیت مناسب با محیط بسیار مهم است که باعث کاهش هزینه مصرفی و عملکرد و بازدهی دستگاه را بالا می برد که BTU  مخففBritish thermal unit  است و مقدار انرژی برای سرما را مشخص می کند که برای محاسبه آن متراژ در ساختمان ها بسیار مهم است که برحسب مترمربع اندازه گیری می شود که به همین منظور شما می توانید به صورت آنلاین با کارشناسان شرکت تجهیزات صنعتی جی دایک ارتباط و راهنمایی و مشاوره بگیرید.

قدرت پرتاب باد :

یکی دیگر از نکات ضروری هنگام خرید تجهیزات سرمایشی میزان قدرت پرتاب باد است که پرتاب باد توسط پنل و واحد آن متر است اندازه گیری می شود . برخی از دستگاه های سرمایشی دارای قابلیت تنظیم جهت باد هستند که میزان باد چهار جهته و یا دو جهته می باشد.

کمپرسور :

کمپرسور نقش کلیدی در انتخاب دستگاه دارد و یکی از قطعات بسیار مهم در این سیستم ها می باشد که وظیفه آن فشرده کردن و کاهش حجم گاز و افزایش فشار به چرخه تبرید می باشد . این کمپرسورها دارای قدرت و عملکرد خاصی هستند و با توجه به ظرفیت دستگاه به سه نوع اسکرول ، پیستونی و روتاری تقسیم می شوند .

نوع گاز مبرد :

این نوع گاز مبرد برای چرخه کمپرسور کولرگازی استفاده می شود که R410  بهترین نوع گاز مبرد است که با محیط زیست سازگاری دارد و نقش مهمی در کارکرد این دستگاه ها دارد.

گارانتی و خدمات پس از خرید و فروش تجهیزات سرمایشی :

گارانتی و خدمات پس از فروش هم از نکات بسیار مهم در بازار است که با توجه به سطح تولید و کیفیت شرکت سازنده موظف به دادن گارانتی و خدمات پس از فروش می شود که این گارانتی بسیار مهم است چون در صورت بروز اشکال و خرابی شما به راحتی می توانید از گارانتی و شرکت سازنده استفاده کنید . البته شما می توانید این محصولات را با بهترین گارانتی و خدمات پس از فروش از شرکت تجهیزات صنعتی جی دایک دریافت کنید.

قیمت خرید تجهیزات سرمایشی :

یکی دیگر از نکات ضروری هنگام خرید تجهیزات سرمایشی قیمت این دستگاه ها است که در بازار قیمت های متفاوتی وجود دارد . محصولاتی که گارانتی و خدمات پس از فروش دارند قیمت بالاتری نسبت به نوع تقلبی دارند و قیمت نهایی بستگی به جنس قطعات به کار رفته در آن ، میزان و نوع مصرف انرژی ، شکل ظاهری ، اعتبار برند ، مدت زمان گارانتی و خدمات پس از فروش دارد که به همین منظور شما می توانید به سایت شرکت تجهیزات صنعتی جی دایک مراجعه و نحوه خرید و قیمت این محصولات را مشاهده نمایید.

 

سخن پایانی :

نکات ضروری هنگام خرید تجهیزات سرمایشی را بررسی کردیم که در هنگام خرید باید به این نکات توجه کنید به همین منظور شما می توانید با شرکت تجهیزات صنعتی جی دایک ارتباط و از نحوه سفارش این محصولات اطلاع حاصل کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای