راه اندازی رستوران زنجیره ای
مهم ترین نکات در راه اندازی رستوران زنجیره ای

مهم ترین نکات در راه اندازی رستوران زنجیره ای چه مواردی هستند؟ در حال حاضر رستوران‌ های زنجیره‌ ای متعددی در دنیا به شهرت رسیده اند که تلاششان به موفقیت به جهت افتتاح شعبه‌ های جدید در کشور های مختلف اطلاق گشته است. اکثر این رستوران‌ ها سعی خود را بر آن داشته اند که هر غذایی را با کیفیت قابل توجه و با بعد زمانی کوتاه و همینطور برآورد هزینه پایین در اختیار مشتریان قرار دهند. این ۳ فاکتور با قرار گیری در کنار هم می تواند سبب به شهرت رسیدن یک فضا در قیاس با سایرین و یا عدم رعایت هر یک به سقوط آن اطلاق گردد. زیرا نوع سبک طبخ غذا در همه شعبه‌ های رستوران‌های زنجیره‌ای کاملا مشابه یکدیگرند و این برتری در ۳ فاکتور یاد شده است که می تواند سبب جذب افراد با هر ملیت و عادت غذایی گردد.

مهم ترین نکات در راه اندازی رستوران زنجیره ای شامل چه مواردی است؟

راه اندازی رستوران زنجیره‌ ای باید با تکیه بر برنامه‌ ریزی دقیق و پیش‌بینی صحیحی صورت پذیرد که به قرار زیر است:

پژوهش بازار

اگر هدف راه اندازی رستوران زنجیره‌ ای را در سر می پرورانید نیاز است که با نگاهی جزئی بینانه مورد بررسی قرار گیرد. تا با نیازهای در حال جریان و همینطور مشتریان آن آشناییت یابید. در این گام می بایست تحقیقاتی در باب رقبا و جایگاهتان در بازار را انجام بدهید.

انتخاب بعد مکانی مناسب

بی شک برای موفقیت در این مسیر باید انگشت انتخاب خود را روی یک بعد مکانی مناسب قرار دهید. این فضا  باید در منطقه ای با آمار جمعیتی بالا و بهترین موقعیت جغرافیایی قرار گیرد.

پلان بازاریابی

برای جذب مشتری، باید یک پلان بازاریابی دقیق و بی نقص متشکل از تبلیغات، تخفیفات و تبلیغات خلاقانه داشته باشید.

طراحی داخلی

پیش از غذا این طراحی داخلی و فضای رستوران است که می تواند مشتریان را جذب نمایند.

منابع انسانی

بررسی منابع انسانی به جهت راه اندازی رستوران زنجیره ای از مواردی محسوب می گردد که نمیتوان تحت هیچ شرایطی از آن چشم پوشید. این مورد شامل نیرو های مورد نیاز به جهت پذیرش، پخت و پز و خدمات مشتریان می‌ گردد.

زمان‌بندی و مدیریت پروژه

برای راه اندازی رستوران زنجیره‌ ای، بدون یک زمان بندی دقیق هیچ نتیجه مطلوبی عایدتان نخواهد گشت. این پروسه نیازمند یک زمان‌بندی دقیق و مدیریت صاحب دقت است.

پذیرش مشتریان

بعد از افتتاح مجموعه، شما باید به مشتریان خود خدماتتان را اعلام دارید. بیشتر تمرکزتان خود را بر ارتقاء بهبود میزان کیفیت خدمات و افزایش رضایت آن ها قرار بدهید.

مدیریت مالی

بودجه باید به درستی مدیریت کنید. هر نوع هزینه لازم به جهت راه اندازی رستوران زنجیره ای را پیش بینی کنید. بدین ترتیب اکثر اهداف و برنامه ریزی ها تحقق خواهد یافت.

برندینگ و توسعه

برای رشد رستوران باید توجه ویژه ای به برندینگ نموده و آن را ارتقا بخشید. در کنار این موضوع باید برای توسعه رستوران، تمرکزتان را روی رشد و گسترش شبکه‌ی رستوران‌ها بگذارید.

بازاریابی

برای جذب هر چه بیشتر مشتریان و صعودی گشتن نمودار فروش، باید توجه ویژه ای نسبت  به بازاریابی رستوران خود بخرج دهید. بدین ترتیب که باید با تکیه بر شیوه های متعدد بازاریابی چون تبلیغات در رسانه های مختلف، تبلیغات اینترنتی، تخفیف ها و پیشنهاد های تمرکز داشته باشید.

توانایی های فردی

اگر دارای توانایی های فردی مناسب و لازم هستید و قصد تقویت هر یک را دارید بنابراین می توانید به جرئت به خودتان قول دهید که در مسیر  راه اندازی رستوران زنجیره ای موفق خواهید گشت. این توانایی های فردی عبارتند از :

  • توانایی های رهبری
  • مدیریتی
  • بازاریابی
  • مالی و …

مدیریت منابع انسانی

گام برداشتن در این مسیر به تنهایی ممکن نیست. برای دستیابی به پیروزی باید دارای یک تیم منابع انسانی موثر و متخصص باشید که قادر باشد با چالش های متعدد رستوران زنجیره‌ ای مواجه گردد و موفقیت را تضمین نماید.

اتصال به فناوری در راه اندازی رستوران زنجیره ای

زمانی پروسه مدیریت رستوران به خوبی پیش می رود و به جلب رضایت مشتریان اطلاق می گردد. که مدیریت با فناوری‌ های بروز و ابزار های رایج در صنعت رستوران آشناییت کافی داشته و از آن ها بهره مند گردد.

مدیریت زمان

به جهت ایجاد موفقیت در راه اندازی رستوران زنجیره‌ای، باید برنامه های کاری، تقویم های زمانبندی شده و مسیر کاری رستوران با دقت بالا مورد برنامه ریزی قرار گیرد.

سخن پایانی

در مجموع برای راه اندازی رستوران زنجیره‌ای نیاز است تا به جزئیات متعددی توجه شود. در هر مرحله به دقت برنامه ریزی انجام پذیرد. همینطور باید بهبود پایدار رستوران را مد نظر قرار داده و در هر مرحله به بهبود آن بیندیشید. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما در سایت تجهیزات آشپزخانه صنعتی جی دایک بودید کمال تشکر را داریم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای