لیست تجهیزات آشپزی
لیست تجهیزات آشپزی

لیست تجهیزات آشپزی

تا حالا فکر کردید غذایی که می خورید با چه تجهیرات آشپزی فراهم شده است. یک غذای خوشمزه علاوه بر مواد اولیه که برای تهیه غذا لازم داره باید با تجهیزات خوبی هم داشته باشد تا به خوبی پخته شود و به قول معروف جا بیفتد.

ما در این مطلب می خواهیم شمارو با تجهیزاتی که برای آشپزی استفاده میشود آشنا کنیم.و شما را برای انتخاب بهترین تجهیرات آشپزی برای پختن غذاهای لذیذ و خوشمزه راهنمایی کنیم.با ما همراه باشید تا سری به آشپزخانه بزنیم وبا وسایل مورد نیاز آشپزی ملاقات کنیم.از این بعد بعداز سرو غذا علاوه بر طعمش به ابزار پختش هم فکر خواهید کرد.و سپاس گذار کسانی خواهید بود که این ابزار رو تولید کرده اند تا شما با آسایش پخت و پز کنید..

اجاق گاز

اولین وسیله در تجهیزات آشپزی اجاق گاز هست که بدون آن امکان ندارد هیچ غذایی پخته شود.از زمانی که انسان آتش را کشف کرد و فهمید با پختن غذاها طعم آنها بهتر می شود. در گوشه خانه ها قسمتی برای روشن کردن آتش ودرست کردن غذا فراهم شد.امروزه هم بخش لاینفک هر آشپز خانه وسیله ای است که با آن غذا می پزند.اجاق گازها امروزه طرح ها متفاوتی برای هر سلیقه ای دارند.برای خرید یک اجاق گاز خوب باید به نکات مهمی توجه کنیم

تعداد شعله های اجاق گاز: اجاق گازها از تک شعله تا شش شعله متغیر هستند

ظاهر اجاق گاز:میخواهید اجاق گازتان توکار باشد رو میزی باشد،صفحه ای باشد،مبله باشد

یخچال و فریزر

دومین رکن اساسی هر آشپزخانه ای یخچال و فریزر هست. سالهاست یخچال وسیله همیشه در حال کار هر آشپزخانه ای است.و تقریبا تمام مدت عمر خود را بدون استراحت در حال کارکردن است.

برای خرید یخچال هم باید به نکات زیر توجه کرد

میزان بودجه شما برای خرید چقدر است

مساحت محیطی که می خواهید یخچال را در آن قرار دهید چقدر است

موتور یخچال:مهم‌ترین فاکتور در انتخاب یخچال برند موتو  آن است

ظاهر یخچال:بیشتر به سلیقه شما بستگی دارد

ظروف پخت و پز برای آشپزی

ظرف و ظروف یکی دیگر از الزامات هر آشپزخانه ای است. ظروف آشپزخانه به دو دسته ظروف پخت و پز و ظروف سرو غذا نقسیم بندی می شوند.

ظروف و پخت و پز :ظروف پخت و پز شامل قابلمه ، ماهی تابه ، سرخ کن ، پلو پز ، دیگ زود پز، بخا پز، باربیکیو ، کباب پزو ……

ظروف سرو غذا: شامل تمام ظروفی که برای سرو غذا به کار می رود. ظروفی مانند بشقاب برنج خوری و بشقاب خورشت خوری ، قاشق و چنگال ، دیس وغیره ……….

برای انتخاب ظروف پخت و پز به چه نکاتی توجه کنیم؟

اولین مورد برای خرید قابلمه و ظروفی که برای پخت و پز باید به آن توجه کنید . جنس ظروف است. در ادامه با جنس انواع قابلمه که رکن اساسی ظروف پخت و پز است آشنا می شویم.

قابلمه چدن: یکی از قدیمی ترین ظروف در بین مردم است. جنس چدن در هنگام پخت غدا واکنش نشان نمی دهد. و یکی از سالم ترین ظروف برای پخت غذا می باشد. و هم چنین مقرون به صرفه ترین قابلمه از نظر اقتصادی است.

قابلمه استیل:  جنس استیل هم در هنگام گرم شدن به واکنش نشان نمی دهد. و یک انتخاب سالم در آشپزخانه است.

قابلمه تفلون:یکی از ظروف محبوب برای پخت و پز است . تفلون تا زمانی که خطو خشی روی آن نیفتد کاملا سالم است.

قابلمه مسی: از قدیمی ترین و گران ترین ظروف پخت و پز می باشد. در طولانی مدت اکسید می شود.

قابلمه گرانیتی: از جدیدترین و امن ترین قابلمه های موحود در بازار است.

قابلمه سرامیکی :قابلمه با روکش آلومینیوم و روکش سرامیک است.  تا حدود زیادی شبیه قابلمه گرانیتی است.

ظروف سرو غذا در چه طرح هایی ارایه می شود؟

ظروف چینی

ظروف آکروپال

ظروف شیشه ای

ظروف ملامین

ظروف مسی

ظروف سفالی و سرامیک

ظروف چوبی

تجهیزات آشپزی برای آماده سازی غذا

تجهیزاتی که برای آماده کردن غذا برای پخت می شوند نیز از موارد مهم در تجهیزات آشپزی هستند ظروفی مانند انواع چاقوها برای کابردهای متفاوت، ساتو برای خورد کردن گوشت ، چرخ گوشت ، مخلوط کن ، هم زن ، آسیاب ، گوشت کوب و سایر ظروف کوچک و بزرگی که برای آماده کردن غذا برای مرحله پخت استفاده می شود.

 

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای