مدیریت رستوران
رمز موفقیت و نکات مهم برای مدیریت رستوران به بهترین نحو

نظم و برنامه‌ ریزی در هر کاری از جمله نکات حیاتی بوده که باید توسط اعضا و افراد مربوط به آن کار رعایت شود. البته منظور از نظم و انضباط این نیست، هر شخص به‌ نحوی که می‌خواهد کار خود را انجام دهد، حتی اگر درست باشد. بلکه یک نفر به‌ عنوان مدیر انتخاب‌ شده و با در نظر گرفتن شرایط، قانون، اصول و مجموعه نکات و مسئولیت‌‌ها را تعیین می‌کند. این شخص که پست مدیر و مدبر حیطه فعالیتی مربوطه را می‌گیرد. باید از نظر تحصیلی، اجتماعی و فرهنگی صلاحیت مدیریت داشته باشد. پس هر مکانی با هر نوع شرایط کاری حضور مدیریت را می‌طلبد. برای رستوران، غذاخوری، کافی‌شاپ‌ و … نیز همین مسئله وجود دارد و حضور شخصی به‌ عنوان مدیریت رستوران الزامی است.

در واقع کسی که مدیریت رستوران را بر عهده دارد برحسب سطح فرهنگ، سواد و تجربه باید کارها و اقدامات پرسنل را تعیین کرده و هماهنگی بین کار و کارکنان ایجاد کند. با وجود مدیریت دیگر خبری از هرج‌ومرج‌ها و نافرمانی نیست. چون افراد بنا بر شرایط موجود از یک شخص پیروی کرده و همین از بی‌نظمی و دوگانگی در کار و خدمات جلوگیری می‌کند. مدیر رستوران برای خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی و دیگر لوازم مورد نیاز آشپزخانه و رستوران می‌تواند بهترین برند یعنی جی دایک را انتخاب کند. در ادامه مقاله بیشتر به توضیحات تکمیلی در رابطه با مدیریت رستوران می‌پردازیم. پس برای کسب اطلاعت بیشتر همراه ما باشید.

چرا حضور مدیریت رستوران اهمیت دارد؟

حضور افراد دردسر ساز که به هر دلیلی در پی خراب کردن کار هستند، در هر فعالیت و شغلی الخصوص رستوران امر کاملاً عادی است. این شخص یا اشخاص گاهی مواقع تمام تلاش خود را بکار می‌گیرند تا اعتبار کار مجموعه مربوطه را زیر سوال ببرند. فردی که مدیریت رستوران را بر عهده می‌گیرد، باید این اجازه را ندهد که برنامه‌‌ها و اصول مربوط به این رستوران توسط شخص خاطی با مشکل و اشکالاتی همراه شود.

نکات مهم در مدیریت رستوران

پس به این نتیجه می‌رسیم بنابر دلایل متعدد حضور مدیریت اهمیت بسیار زیادی دارد. کسی که مدیریت یک مجموعه را برعهده دارد، باید سعی کند در طول روز چندین‌ بار فعالیت، خدمات و عملکرد پرسنل را بررسی کند. در ادامه این بخش، مجموعه وظایف و خصوصیات اخلاقی مدیریت رستوران را بیان می‌کنیم.

آیا فقط کارکنان در قبال مدیریت رستوران مسئول هستند؟

برخی از افراد برحسب باورهای غلط گمان می‌کنند که کارکنان تنها باید به تمام اوامر مدیریت گوش دهند و م وبه‌ موی آن‌ها را اجرا کنند. در مقابل مدیریت هیچ مسئولیتی نداشته و به‌ حق و حقوق کارکنان نباید احترام بگذارد. باید بگوییم این طرز فکر به شدت غلط بوده و به هیچ‌ وجه قابل اثبات نیست. چون‌ روابط کاری میان پرسنل و مدیریت کاملاً دوطرفه بوده و اگر یک‌ طرفه پیش برود باعث ایجاد مشکل در روند کار می‌شود. پس همانطور کارکنان باید به حرف و خواسته‌های مدیریت احترام بگذارند. مدیریت نیز در قبال آن همین وظیفه را دارد. در نهایت باید بیان کنیم احترام گذاشتن به‌ حق و حقوق، داشتن اخلاق و برخورد مناسب از سوی کارکنان و مدیریت به‌صورت دو طرفه کاملاً برای پیشرفت کار ضروری است.

خصوصیات اخلاقی که مدیریت رستوران باید دارا باشد؟

همان‌ طور که ملاحظه کردید. در بخش قبل گفتیم که مدیر رستوران یک سری مسئولیت دارد که در راستای این مسئولیت باید یک سری خصوصیات رفتاری داشته باشد. در این قسمت به‌ طور مختصر خصوصیات اخلاقی مدیر رستوران را بیان می‌کنیم.

  • مدیریت رستوران باید سرزنده باشد و این انرژی مثبت را به فضا و پرسنل منتقل کند.
  • به‌ طور شفاف و بدون حاشیه با پرسنل و مشتری صحبت کند. برنامه‌ریزی دقیق و پایدار برای جلوگیری از هرج‌ومرج داشته باشد.
  • مسئولیت هر یک از افراد را بطور دقیق تقسیم و تعیین کند.
  • در هنگام رخ دادن اشتباه بدون بی‌ احترامی به کارکنان تذکر دهد.
  • ادب و احترام را در نظر بگیرد.
  • در طول روز خدمات و تمام کارهای مربوط به آشپزخانه و رستوران را بررسی کند.
  • در قبال خواسته مشتری پاسخ‌گو باشد.

کلام آخر

همان‌ طور که ملاحظه کردید در این مقاله به بررسی موضوع مدیریت رستوران پرداختیم و آن‌ چه که لازم بود برای شما عزیزان شرح دادیم. افرادی که قصد دارند برای رستوران خود آبسردکن صنعتی بخرند یا در رابطه با قیمت تجهیزات رستوران اطلاعات کسب کنند. می‌توانند به جی دایک مراجعه نمایند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای