خرید هود آشپزخانه صنعتی
چرا باید هود صنعتی آشپزخانه را تمیز کنیم ؟

از مهمترین تجهیزات در یک آشپزخانه صنعتی، هود آن می باشد که ذرات دود ، بخار ، چربی ها را از داخل آشپزخانه دور و هوا را تهویه می کند و آشپزخانه از آلودگی هوا پاک می شود که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی چرا باید هود صنعتی آشپزخانه را تمیز کنیم می پردازیم.

تمیزکردن هود آشپزخانه

در مورد موضوع چرا باید هود صنعتی آشپزخانه را تمیز کنیم باید گفت که با حجم زیاد آشپزی در آشپزخانه های صنعتی مانند رستوران ها ، هتل ها ، فست فودها و غیره باعث آلودگی هوای آشپزخانه و نشستن ذرات چربی بر روی تجهیزات آشپزخانه می شود که به مرور زمان این تجهیزات خراب و مستهلک می شوند.

برای جلوگیری از کاهش عمر تجهیزات صنعتی از هود صنعتی می توان استفاده کرد که معمولا مکش ذرات به علت چربی و دوده و گرد و غبار سفت و به هم چسبیده می شوند که اگر فیلترهای هود را تمیز نکنید باعث کاهش فضای داخل کانال هود و کاهش عملکرد و قدرت مکش هود می شود و همچنین قدرت فن و سانتیرفوژ آن ضعیف و احتمال آتش سوزی را در آشپزخانه افزایش می دهد.

هودهای صنعتی را هر چند وقت یکبار تمیز کنیم؟

در مورد اینکه چرا باید هود صنعتی آشپزخانه را تمیز کنیم می توان گفت که محل قرارگرفتن هود بر روی کدام تجهیزات آشپزخانه صنعتی می باشد که این انباشتگی ذرات چربی و دود با هم بر روی دستگاه ها متفاوت است مثلا اگر گریل ذغالی داشته باشید ذرات چربی بسیار زیاد و هفته ای یک بار باید آن را تمیز کرد ولی اگر هود در قسمتی از آشپزخانه باشد که حجم چربی و دود کمتر باشد می توان ماهی یک بار آن را تمیز کرد .

پس بر اساس حجم پخت و پز میزان تمیزکردن هود آشپزخانه تغییر پیدا می کند و از یک هفته تا یکسال متغیر است.

روش های تمیزکردن هود صنعتی

برای تمیزکردن باید چربی های جمع شده در بیرون و داخل هود را بدین صورت پاک کرد:

یکی با روش بخارشوی یا شست و شوی با فشار و دیگری تراشیدن چربی ها می باشد . در روش بخارشوی که یک روش جدید است بخار چربی ها را تمیز و آب می کند و با شست و شوی با فشار بالا از قسمت های داخلی جدا و به بیرون می رود که باید کنترل خروجی فاضلاب را در نظر بگیرید که این روش بسیار گران و پر هزینه می باشد.

در روش دوم یعنی تراشیدن چربی ها که باید با کاردک رسوبات چربی تراشیده می شوند ‌که این کار بسیار سخت و زمان بر است ولی هزینه آن بسیار مقرون به صرفه می باشد که به همین منظور شما می توانید با کارشناسان شرکت تجهیزات صنعتی آشپزخانه جی دایک به صورت آنلاین ارتباط و در این زمینه مشاوره و راهنمایی بگیرید.

تمیزکردن فیلتر هودهای صنعتی

قبل از اینکه  چرا باید هود صنعتی آشپزخانه را تمیز کنیم باید به بررسی تمیز کردن فیلترهای هود اشاره کنیم که هودها دارای فیلتر آلومینیومی و فیلتر استیل هستند که هر کدام باعث کاهش آلودگی هوای داخل آشپزخانه می شوند . فیلتر آلومینیومی دارای شبکه های مشبک است که ذرات گرد و غبار و چربی ها را به خود جذب می کند و همه چربی ها روی هم انباشته می شوند و بعد به سختی باید آنها را تمیز کرد.

فیلترهای استیل ذرات چربی را به همین صورت جذب خود می کنند ولی این فیلترها دارای یک مخزن روغن هستند که چربی های جذب شده به داخل آن می روند و بر روی فیلتر انباشته نمی شوند و نحوه تمیز کردن آنها بسیار راحت  می باشد.

تمیزکردن فیلتر آلومینیومی

برای تمیزکردن این فیلترها نیاز به یک ظرف آب جوش و کمی مایع ظرفشویی و جوش شیرین می باشد که فیلتر را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون این محلول قرار دهید و بعد با یک برس چربی ها را از فیلتر جدا کنید و بعد آن را با یک دستمال خشک کنید.

تمیزکردن فیلتراستیل

در مورد چرا باید هود صنعتی آشپزخانه را تمیز کنیم باید گفت که چون هود ها دارای فیلتر های مختلف مانند فیلتر استیل هستند که این فیلترها دارای مخزن مخصوص تخلیه روغن هستند و چربی روی آن کمتر جذب می شود و شستشوی آن بسیار راحت و با کمک آب جوش و مایع ظرفشویی می توان فیلتر استیل هود را تمیز کرد که به همین منظور شما می توانید به سایت شرکت تجهیزات آشپزخانه صنعتی جی دایک مراجعه و نحوه تمیزکردن و خرید این فیلترها را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

در مورد موضوع چرا باید هود صنعتی آشپزخانه را تمیز کنیم صحبت کردیم که هودها نقش بسیار مهمی در یک آشپزخانه را دارند و از آلودگی ، ذرات چربی ، دود و گردو غبار جلوگیری می کنند و از خراب شدن و کاهش عمر دستگاه ها و تجهیزات جلوگیری می کنند. لازم است هر چند وقت یک بار آنها را تمیز کرد که به همین منظور شما می توانید با شرکت تجهیزات آشپزخانه صنعتی جی دایک ارتباط و از نحوه تمیز کردن هود این آشپزخانه ها اطلاع حاصل کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای