سیستمهای سرمایشی و گرمایشی
۱۰ نوع از بهترین و جدیدترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی

۱۰ نوع از بهترین و جدیدترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی

امروزه سیستم های سرمایشی و گرمایشی دارای امکانات بسیار پیشرفته و بازدهی بالا و قیمت بسیار مناسب است که توسط شرکت های بزرگ تولید شده است که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی ۱۰ نوع از بهترین و جدیدترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی می پردازیم.

بهترین سیستم سرمایشی و گرمایشی در ساختمان

دستگاه VRF

یکی از ۱۰ نوع از بهترین و جدیدترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی دستگاه VRF است که با برق کار می کند و کمپرسور آن با یک موتور الکتریکی می چرخد و هم حالت سرمادهی و هم گرمادهی دارد ولی به علت استفاده زیاد از برق برای ایجاد گرمایش در ایران مناسب نمی باشد.

دستگاه GHP

یکی دیگر از ۱۰ نوع از بهترین و جدیدترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی دستگاه GHP است که امروزه به عنوان بهترین سیستم برای ساختمان های مسکونی ، تجاری ، اداری و غیره انتخاب شده است . سوخت اصلی این دستگاه از گاز شهری می باشد و دارای یک موتور است که به کمپرسور اسکرال کوپل شده است و کمپرسور مبرد گاز را در این دستگاه متراکم می کند و به سمت کویل های داخل ساختمان منتقل می کند . این دستگاه از نظر مصرف انرژی برق کم مصرف است و هم در تابستان و هم در زمستان گزینه بسیار مناسبی می باشد.

دستگاه مینی چیلر هوا خنک

این دستگاه جزو بهترین دستگاه ها برای سرمایش و گرمایش می باشد که هر واحدی را به صورت مجزا خنک و گرم می کند . بطور کلی می توان گفت که چیلر را می توان به چندین فن کویل نصب کرد و دمای هوا را در هر فن کویل تنظیم کرد و هزینه مصرف انرژی در هر ساختمان جدا می شود و مقدار مصرف هر واحد کنترل می شود که به همین منظور شما می توانید با کارشناسان شرکت تجهیزات صنعتی آشپزخانه جی دایک به صورت آنلاین ارتباط و مشاوره بگیرید.

چیلر

یکی دیگر از ۱۰ نوع از بهترین و جدیدترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی چیلر می باشد که از مینی چیلر هوا خنک بزرگتر است و سرمایش چند واحد از یک ساختمان بزرگ را تامین می کند . این دستگاه مزایای زیادی دارد و هوای خنک را به فن کویل ها منتقل و به هواساز هم متصل می کند . آب سردی که از چیلر به فن کویل پمپاژ می شود عمل سرمایش را انجام می دهد و آب گرم از بویلر موتورخانه پمپاژ می شود و عمل گرمایش را انجام می دهد.

دستگاه زنتZENT

این دستگاه بسیار ارزان و کم هزینه است و بیشتر برای فضاهای بزرگ مانند سالن ورزشی ، سالن کنفزانس ، تالار و رستوران ها مناسب است . عملکرد آن بسیار ساده و مانند کولر آبی کار می کند و برای گرمایش یک دستگاه هواساز دارای کویل آبگرم و یک سیستم سرمایش تبخیری دارد.

دستگاه اکونوپک

یکی دیگر از بهترین دستگاه ها در بازار برای سیستم سرمایشی و گرمایشی اکونوپک است که برای اماکن و فضاهای بزرگ مانند سوله های ورزشی ، صنعتی کاربرد دارد . این دستگاه نیاز به موتورخانه ندارد و تمام تجهیزات در خود دستگاه جاسازی شده است . در موقع گرمادهی سوخت آن گاز طبیعی است و در موقع سرمادهی از روش تبخیری یا چیلری استفاده می کند.

دستگاه پکیج یونیت

این دستگاه هم از ۱۰ نوع از بهترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی است که به آن روفتاپ هم می گویند . به صورت کانالی از آن استفاده می شود یعنی هوا بعد از گرم شدن یا سرد شدن با استفاده از کانال کشی به ساختمان منتقل می شود و تجهیزات آن دو سیستم چیلر تراکم هوا خنک و هواساز است که در بیرون ساختمان نصب می شود .

داکت اسپلیت

این سیستم یک دستگاه تهویه مطبوع است و دارای مزایا و ویژگی های بسیاری می باشد و بسیار جدید و مدرن تولید می شود . این دستگاه گاز خنک شده را به هواساز منتقل و در هواساز گرمای محیط گرفته و به هوای سرد تبدیل می شود و هم به صورت سرمایشی و هم گرمایشی می توان از آن استفاده کرد .

اسپلیت

اسپلیت هم از بهترین و جدیدترین دستگاه ها می باشد که سیکل آن تبرید است و تعدادی از اجزای اصلی آن کمپرسور ، کندانسور ، شیرانبساط ، اواپراتور می باشد و از بهترین دستگاه ها برای تبادل هوای خنک و هوای گرم می باشد.

فن کویل

یکی دیگر از سیستم های سرمایشی و گرمایشی فن کویل است که هم بر روی دیوار و هم سقف یا زمین نصب می شود . انعطاف پذیری بالایی دارد و عملکرد آن بی صدا ، راه اندازی آن آسان ، هزینه نصب و تعمیرات آن کم ولی این دستگاه نمی تواند هوای تازه را به محیط برساند به همین منظور برای خرید انواع دستگاه های سرمایشی و گرمایشی شما می توانید به سایت شرکت تجهیزات صنعتی جی دایک مراجعه و نحوه خرید این محصولات را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

۱۰ نوع از بهترین و جدیدترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی را بیان کردیم که عملکرد این دستگاه ها به متراژ ساختمان ، منطقه آب و هوایی و نوع کارایی هم بستگی دارد که به همین منظور شما می توانید با شرکت تجهیزات صنعتی آشپزخانه جی دایک ارتباط و از نحوه سفارش این دستگاه ها اطلاع حاصل کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای