باربیکیو آجری
آموزش کامل نحوه ساخت باربیکیو آجری

پختن غذا بر روی آتش با هیچ یک از روش‌های پخت‌ و پز قابل ‌مقایسه نیست. در نتیجه اکثر افراد علاقه بسیار زیادی به غذاهای آتش دیده و کبابی دارند. بیشتر افراد برای تهیه این نوع غذاها در چند سال اخیر از منقل استفاده می‌کردند؛ اما در حال‌ حاضر ساخت باربیکیو آجری بسیار باب شده‌ است. این وسیله در زمره تجهیزات خانگی قرار گرفته و برای فضاهای باز و به‌ دور از محیط منزل طراحی و ساخته می‌شود. ساخت این ابزار پخت‌ و پز کار پیچیده‌ای نبوده و تنها افراد با در اختیار داشتن یک سری مواد و مصالح می‌توانند آن را در بالکن، حیاط، باغ و حتی پارک راه‌اندازی کنند.

در چند سال اخیر به دلیل نبود امکانات افراد تنها می‌توانستند از حرارت تولید شده زغال‌  برای کباب کردن جوجه، کوبیده، ماهی و… بهره ببرند. اما در حال حاضر انواع باربیکیو آجری با منبع حرارت و سوخت مختلف طراحی شده و از سوی اشخاص زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این وسیله‌ کاربردی در دو نوع گازی و ذغالی تولید شده و افراد بنا بر شرایط می‌توانند از میان این دو یکی را انتخاب کنند.

البته تمامی باربیکیو‌ها آجری نیستند؛ بلکه از سنگ، سرامیک و سیمان برای ساخت این ابزار کاربردی می‌توان بهره برد. در ادامه این مقاله برای آگاهی هر چه بیشتر شما به مراحل ساخت باربیکیو آجری به‌ ترتیب و با در نظر گرفتن یکسری نکات اشاره می‌کنیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه همراه ما باشید.

به راحتی در مدت زمان کوتاه در محیط مورد نظر به ساخت باربیکیو آجری بپردازید!

در حال‌ حاضر شرکت‌های معماری فراوانی با حضور کادر مجرب به طراحی و ساخت باربیکیو آجری در سبک‌ها و اندازه‌های مختلف می‌پردازند. در نتیجه افراد متقاضی با مراجعه به این شرکت‌ها و بررسی کاتالوگ، باربیکیو مورد نظر را انتخاب کرده و در مرحله بعد توسط افرادی که در این حیطه مهارت دارند، این‌ باربیکیو در مکان مورد نظر راه‌اندازی می‌شود.

اما ساخت و خرید باربیکیو با این شرایط قطعاً هزینه زیادی را متحمل شده و گاهی اوقات افراد از پس هزینه‌های آن برنمی‌آیند. بنابراین به این اشخاص توصیه می‌کنیم بدون این‌ که هزینه بسیار گزافی را برای این ابزار پرداخت کنند، خودشان به ساخت باربیکیو آجری بپردازند.

مراحل ساخت باربیکیو آجری

برای ساخت یک باربیکیو از جنس آجر می‌بایستی مراحت زیر را به صورت کامل انجام دهیم. در ادامه به صورت مرحله به مرحله روش ساخت باربیکیو آجری را برای شما عزیزان شرح داده‌ایم.

مصالح لازم برای ساخت

در این قسمت مصالح و مراحل ساخت را به‌ ترتیب برای شما عزیزان بیان می‌کنیم. مواد، مصالح و تجهیزات مورد نیاز برای ساخت باربیکیو شامل موارد زیر می‌شود:

  • آجر
  • سیمان
  • ماله
  • دست کش
  • متر
  • سینی زغالی
  • شمشه
  • ریسمان
  • تخته‌ سنگ فرش کمچه
  • تراز
  • ست گریل کبابی
  • استانبولی
  • کمچه
  • بیل

آماده سازی بستر برای باربیکیو

پیش از هر کاری باید سطحی که قصد داریم در آنجا باربیکیو راه اندازی کنید، انتخاب کرده و سپس با استفاده از یک تخته آجر آن بپوشانید. استفاده از این تخته آجر برای جلوگیری از ریختن مواد غذایی مختلف بر روی سرامیک حیاطی و کف بالکن است.

آموزش ساخت باربیکیو آجری

تولید و ساخت ملات

پس‌ از تعیین بستر باربیکیو آجری نوبت به ساخت ملات می‌رسد. برای ساخت ملات مورد نیاز باید یک قسمتش سیمان را در پنج قسمت شن و ماسه ترکیب کنید. سپس آن‌ها را به‌ همراه آب داخل استانبولی ریخته و پس‌ از ترکیب کردن منتظر بمانید تا مواد مورد نیاز بدست بیاید. این ملات بهترین گزینه برای اتصال آجر بوده و به سازه تداوم زیادی می‌بخشد. برای استارت ساخت باربیکیو ملات را در سطح مورد نظر پهن کرده و آجرها را روی آن بچینید.

ساخت دیوار برای باربیکیو آجری

حال زمان آن فرا رسیده که آجر چینی را آغاز کنید. بر روی آجر فشار بیشتری را اعمال کرده و به وسیله ریسمان سطح آجرها را در یک طرف ثابت نگه دارید. بعد از این‌ که این زمینه ایجاد شد، برای یکسان کردن از تراز استفاده کنید. سپس می‌توانید پایه‌ها و ارتفاع را برداشته و برای مسیر‌های دیگر سطح هموار ایجاد کنید. همچنین برا حفظ زاویه گوشه‌ها باید از گونیا ساختمانی بهره ببرید. آجر چینی را تا ارتفاع دلخواه ادامه دهید.

ساخت سطح قرار گیری زغال و سینی

پس‌ از طراحی سازه بنا بر ردیف باربیکیو آجری باید آجرها را به‌ طور معکوس مرتب کرده و حالت یک سکو ایجاد کنید. این کار برای جلوگیری از افتادن سینی زغال و کباب است.

بررسی و آنالیز کردن باربیکیو

پس‌ از ساخت باربیکیو لازم است یک‌ دور ساختار آن را آنالیز کرده و اگر با مشکلی یا ایرادی مواجه شدید آن را برطرف کنید.

کلام آخر

همان‌ طور که ملاحظه کردید در این مقاله به نحوه ساخت باربیکیو آجری پرداختیم. برای خرید باربیکیو و انواع کباب‌ پز رستورانی می‌توانید از سایت ما در جی دایک لوازم مورد نظر خود را خریداری کنید. همچنین می‌توانید جهت راه‌اندازی فست فود، رستوران و همچنین مراکز تهیه غذا و آشپزخانه‌های صنعتی از قسمت فروشگاه سایت ما دیدن کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای